اهمیت ایده‌پردازی خلاقانه در تبلیغات
نوشته شده توسط : elena golchin

یک تبلیغ با ایده‌پردازی خلاقانه، نظر شما را در هر جا به خود جلب می‌کند. این تبلیغ می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تبلیغات مطبوعاتی یا تبلیغات دیجیتال باشند، به خصوص تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام. برند‌ها و شرکت‌های مختلف، بودجه‌ی زیادی را برای سفارش تبلیغات به شرکت‌های تبلیغاتی اختصاص می‌دهند. ممکن است برای شما این سوال بوجود بیاید که آیا به‌صرفه است که بخش زیادی از بودجه شرکت‌ها صرف تبلیغات شود؟ محققان و افراد خبره در حوزه تبلیغات، به این سوال جواب مثبت می‌دهند. ایده‌‌پردازی اولین گام در تبلیغات است. تولید کارهای گرافیکی و محتوای متنی و بصری، فیلم‌برداری و اجرای تبلیغات، همه براساس ایده‌ی اولیه صورت می‌گیرند؛ حال اگر این ایده خلاقانه نباشد، مستقیما با میزان اثربخشی تبلیغ در ارتباط است.

تولید یک تبلیغ خلاقانه، نیازمند تحقیقات گسترده‌ای درباره مخاطبان هدف، محصول و رسانه‌ی تبلیغاتی است که خصوصیات و ویژگی‌های مخاطبان هدف، مهم‌ترین و موثرترین عامل در ایده‌پردازی است. به‌طور کلی، هدف از تبلیغات، رساندن پیام یک برند به مخاطبان هدف یا اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به محصول یا برند است. بنابراین، باید اطلاعات جامعی از مخاطبان هدف برند در دست باشد تا ارتباط با آنها آسان‌تر و اثربخش‌تر باشد. ایده‌ی خلاقانه و به دنبال آن، یک تبلیغ خلاقانه، اثربخشی تبلیغ را چند برابر کرده و برند یا محصول را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کند.

به‌طور کلی دو نوع تبلیغ وجود دارد؛ تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم. تبلیغات مستقیم، تبلیغاتی هستند که پیام به صورت نوشته، روایت یا روش‌های دیگر به مخاطب می‌رسد تا مطمئن شود که مخاطبان، پیام کمپین را در لحظه و بدون هیچ ابهامی دریافت می‌کنند. اما تبلیغات غیر مستقیم این‌طور نیستند؛ امروزه اکثر مردم به دنبال تبلیغات خلاق هستند، تبلیغاتی که پیام خود را نه خیلی پیچیده اما به صورت غیر‌مستقیم بیان کنند. این امر از نظر روان‌شناسی اثبات شده‌است که تبلیغات غیر‌مستقیم، مغز را وادار می‌کنند تا فرد از حرکت بایستد و درباره ایده‌ی پشت این تبلیغ فکر کند. اگر مردم برای گرفتن پیام تبلیغ چند ثانیه وقت صرف کنند، فکر کنند و درگیر آن شوند، آن تبلیغ و محصول را بهتر به خاطر می‌سپارند. این درگیری فکری بین مخاطب و تبلیغ، تفاوت میان تبلیغات مستقیم و غیر‌مستقیم است و موجب ماندگاری برند در ذهن مخاطب می‌شود.

ایده‌ی غیر‌خلاق در یک تبلیغ، نه تنها مخاطبان را از محصول یا برند دور می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا مخاطبان به محصولات دیگر توجه کنند. ایده‌پردازی خلاقانه، کاری پر چالش بوده و نیازمند ذهنی قوی و نیروهای باتجربه است. در دنیای امروز که مردم بیشتر در فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی تعامل دارند، چالش تبلیغ خلاقانه و جذاب، در فضای اینستاگرام و تلگرام بیشتر به چشم می‌آید زیرا فضای شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات اشباع شده و یک تبلیغ متفاوت و خلاق، مخاطبان را بیشتر به خود جذب می‌کند.

شرکت تبلیغاتی ماکان با نیروهای جوان و خلاق خود می‌کوشد تا تصویری از برند شما بسازد که تا همیشه در ذهن مخاطبان هدف برند شما بماند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با توجه به نیازهای روز مخاطبان برندها و بازار تبلیغات دیجیتال، می‌کوشد تا نظر مخاطبان را به برند شما جلب کند.

تا به امروز، تیم حرفه‌ای آژانس تبلیغاتی ماکان، با تجربه و دانش روز خود، از چالش‌های موجود در فرآیند تبلیغات دیجیتال سربلند بیرون آمده و تمام نیروی خود را متمرکز کرده تا ایده‌های خلاقانه و ناب خود را به صورت حرفه‌ای در اختیار مشتریان قرار دهد. ما در کانون تبلیغاتی ماکان می‌کوشیم تا برندها و شرکت‌هایی که به ما اعتماد کرده‌اند را راضی نگه‌داشته و آنها را در ذهن مخاطبان هدف ماندگار کنیم. ما به خود می‌بالیم که در حوزه تبلیغات دیجیتال ایران پیشرو بودیم و همچنان موفق و سربلند می‌درخشیم.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: